Digitaliserings- og Ligestillingsministeriet arbejder for, at hjemmesiden løbende indeholder aktuel og pålidelig information efter følgende retningslinjer:
- Der skal fremgå overordnet information om ministeriets arbejdsområder.
- Aktuelle nyheder vedrørende ministeriets arbejdsområder.
- Diverse udgivelser.
- Overordnet information om Digitaliserings- og Ligestillingsministeriets organisering, herunder organisationsdiagram.
- Finansielt regnskab, der præsenterer Digitaliserings- og Ligestillingsministeriets departements virksomhed, årets økonomiske hovedtal samt forventningerne til det kommende år.
- Link til Digitaliserings- og Ligestillingsministeriets lovstof.
- Link til Digitaliserings- og Ligestillingsministeriets institutioner. Mål- og resultatplaner indgået mellem Digitaliserings- og Ligestillingsministeriet og institutionerne på ministerområdet ligger på institutionernes hjemmeside.
Hvorfor oplyser vi om retningslinjer for aktiv information?
Det følger af lov nr. 606 af 12. juni 2013 om offentlighed i forvaltningen blandt andet, at en forvaltningsmyndighed på myndighedens hjemmeside skal give borgerne information om sin virksomhed, jf. lovens § 17, stk. 1, og at en forvaltningsmyndighed skal fastsætte retningslinjer vedrørende den nævnte informationspligt ifølge stk. 1, jf. lovens § 17, stk. 2.